بهترین گوشی های موبایل بازار ایران (شهریور 1400)

شاید اگر ۱۰ سال پیش برای خرید گوشی هوشمند سری به بازار می‌زدید در عرض چند ساعت بهترین را انتخاب و خریداری می‌کردید. اما حالا قضیه فرق کرده و هر ماه چندین گوشی جدید وارد بازار می‌شوند و جای تعدادی گوشی قدیمی‌تر را می‌گیرند. در راهنمای خرید گوشی، ماهانه بهترین‌ها در رده‌های قیمتی متفاوت را معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین را انتخاب کنید.

در این راهنما از معرفی گوشی‌های غیر هوشمند اجتناب کرده‌ایم و تنها به مدل‌‌های با دو سیستم‌عامل iOS و اندروید پرداخته‌ایم. در معرفی برخی از گوشی‌ها، به مدل‌های دیگر با قیمت یا مشخصات مشابه هم اشاره کرده‌ایم.

توجه داشته باشید که قیمت‌ها بر اساس میانگین بازار و به طور حدودی اعلام شده‌اند و ممکن است در طول یک ماه نوسان داشته باشند. در این مطلب همچنین به طور دقیق شما را راهنمایی می‌کنیم که از بین مدل‌های مختلف یک گوشی، کدام ظرفیت رم و حافظه داخلی به صرفه‌تر است.

اصلی‌ترین معیاری که برای انتخاب گوشی‌ها در نظر گرفتیم نسبت «قیمت به کارایی» است. همچنین تنها مدل‌های رجیستر شده و با گارانتی معرفی شده‌اند.

در مورد مشخصات سخت‌افزاری، تنها گوشی‌های با حداقل رم ۲ گیگابایت و مدل‌های عرضه شده در یک سال و نیم اخیر را انتخاب کرده‌ایم و مدل‌های لوکس، با تولید محدود یا مدل‌هایی که در بازار به سختی یافت می‌شوند در این لیست جایی ندارند.

اگر می‌خواهید به سرعت، گوشی‌های هر رده قیمت را مقایسه کنید کافی‌ست به سراغ جدول انتهای هر رده بروید. نسخه اندروید که در جدول‌ها به آن اشاره شده، نسخه زمان عرضه گوشی‌ها است و ممکن است هنگامی که گوشی را خریداری می‌کنید به نسخه جدیدتر قابل به روز رسانی باشد یا از پیش، آپدیت شده به دست شما برسد. همچنین مواردی که در بخش مزایا و معایب عنوان شده، در مقایسه با دیگر گوشی‌های هم رده است.

در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ گاه مدل‌هایی در محدوده قیمت تا ۲ میلیون تومان را هم داشتیم، اما در ماه‌های اخیر با قدیمی شدن برخی از مدل‌های پیشنهادی و نیز فقدان مدل‌های مناسب، شاهد حذف این رده قیمت هستیم. در رد‌ه‌های قیمت پایین‌تر هم نمی‌توان موبایلی را پیشنهاد داد که تجربه کاربری قابل قبولی را اختیارتان بگذارد و شاید بهتر باشد در این رده‌ها به سراغ گوشی‌های دست دوم بروید.

گوشی موبایل تا ۳ میلیون تومان

در این رده قیمت گوشی‌های اقتصادی با رم ۲ یا ۳ گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت قابل انتخاب هستند.

نوکیا ۳.۴ مدل ۳/۶۴ گیگابایت؛ ۲،۸۰۰،۰۰۰ تومان

این گوشی از هر نظر یک مدل کاملا اقتصادی است. چیپست نوکیا ۳.۴ اسنپدراگون ۴۶۰ است که از پس وظایف ساده و سبک روزمره بر می‌آید اما نباید از آن انتظار اجرای بازی‌های با کیفیت بالا را داشته باشید. نوکیا برای این مدل ترکیب رم و حافظه داخلی ۳/۳۲، ۳/۶۴ و ۴/۶۴ گیگابایتی را در نظر گرفته است. البته در این ماه تنها مدل ۳/۶۴ گیگابایتی در بازار موجود است که در این رده قیمت، میزان بالاتری نسبت به بسیاری از رقبا به حساب می‌آید. از دیگر مشخصات نوکیا ۳.۴ باید به نمایشگر ۶.۳۹ اینچی، دوربین اصلی سه گانه شامل حسگرهای اصلی، فوق عریض و عمق سنج و حسگر اثر انگشت در قاب پشتی اشاره کرد.

مشخصات

گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان

در این رده قیمت گوشی‌های میان‌رده با رم و حافظه داخلی بالاتر قابل خرید هستند.

شیائومی ردمی ۹T مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ ۳،۹۰۰،۰۰۰ تومان

برای ماه‌ها بود که گوشی ردمی ۹ در این رده قیمت،‌ بهترین انتخاب بود اما حالا گوشی جدیدتر ردمی ۹T با دوربین اصلی بهتر، ظرفیت باتری بالاتر و اسپیکر استریو جای آن را گرفته است. شیائومی ردمی ۹T نمایشگر ۶.۵۳ اینچی از نوع IPS و با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل دارد. در زیر نمایشگر این گوشی، چیپست میان‌رده اسنپدارگون ۶۶۲ می‌تپد که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۴/۶۴، ۴/۱۲۸ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی همراه شده است.

از مزایای ردمی ۹T دوربین پشتی ۴ گانه شامل حسگرهای اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و البته دو حسگر بی فایده ماکرو و عمق سنج با رزولوشن ۲ مگاپیکسل است. این گوشی همچنین به باتری پر ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و امکان شارژ معکوس ۲.۵ واتی را هم دارد که البته به دلیل قدرت خروجی پایین تنها در مواقع اضطراری به کار می‌آید. شیائومی همچنین حسگر اثر انگشت ردمی ۹T را در فریم کناری گوشی قرار داده است. مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی ۴،۳۰۰،۰۰۰ تومان و مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی ۴،۷۰۰،۰۰۰ قیمت دارند.

ردمی ۹T از نظر مشخصات سخت‌‌افزاری شباهت بسیاری به گوشی پوکو M3 (بررسی دیجیاتو) دارد. M3 البته فاقد دوربین فوق عریض است. پوکو M3 در این ماه ارزش خرید پایین‌تری دارد.

مشخصات

گوشی موبایل تا ۵ میلیون تومان

ارزان‌ترین مدل پیشنهادی که از ۵G پشتیبانی می‌کند در این رده قیمت قرار گرفته است.

شیائومی پوکو M3 Pro 5G مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ قیمت ۴،۷۰۰،۰۰۰ تومان

پوکو ام ۳ پرو ۵G ارزان‌ترین گوشی پیشنهادی این ماه است که از ۵G پشتیبانی می‌کند. قلب تپنده این گوشی چیپست میان‌رده Dimensity 700 5G است که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۴/۶۴ یا ۶/۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار شده است. از مهم‌ترین مزایای این گوشی نرخ رفرش ۹۰ هزتر نمایشگر، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی هستند. از معایب هم باید به مجموعه دوربین‌های ساده اشاره کرد که در پشت گوشی تنها شامل یک ماژول ۴۸ مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین کم کیفیت ماکرو ۲ مگاپیکسلی در کنار عمق سنج می‌شود و خبری از دوربین فوق عریض نیست. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی به قیمت ۵،۵۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد و در کنار مدل ارزان قیمت‌تر، ارزش خرید بالایی دارد.

یکی از مدل‌های نزدیک به این موبایل، شیائومی ردمی Note 10 5G است. این گوشی در واقع همان پوکو M3 Pro 5G اما با نامی متفاوت است و تنها تفاوتش، عرضه در مدل‌‌های با رم و حافظه داخلی متنوع‌تر به حساب می‌آید. مدل ۴/۶۴ گیگابایتی این گوشی به قیمت ۵ میلیون تومان، مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۵.۸ میلیون تومان، مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۶.۸ میلیون تومان و مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۷ میلیون تومان به فروش می‌رسند و ارزش به مراتب پایین‌تری نسبت به پوکو ام ۳ پرو ۵G دارند.

مشخصات

گوشی موبایل تا ۶ میلیون تومان

در این رده قیمت امکان خرید میان‌رده‌هایی قدرتمند را دارید.

شیائومی پوکو X3 مدل ۶/۶۴ گیگابایت؛ ۵،۵۰۰،۰۰۰ تومان

شیائومی پوکو X3 NFC که در ایران به طور ساده با نام پوکو X3 شناخته می‌شود یکی از بهترین گوشی‌های پیشنهادی این ماه است. موبایل میان‌رده شیائومی امکاناتی از جمله نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و اسپیکر استریو دارد که معمولا در کمتر گوشی این رده قیمت دیده می‌شود. پوکو X3 به چیپست اسنپدراگون ۷۳۲G در کنار ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و نمایشگر ۶.۶۷ اینچی دارد. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی ۶،۴۰۰،۰۰۰ تومان و مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی ۶،۹۰۰،۰۰۰ تومان قیمت دارند.

از دیگر خصوصیات مهم این گوشی مجهز شدن به باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی است که بر اساس تست‌های ما شارژدهی باتری عالی دارد.

مشخصات

گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان

در این محدوده قیمت امکان انتخاب میان‌رده‌های قدرتمند با پشتیبانی از ۵G یا حتی میان‌رده‌هایی در حد پرچمداران کمی قدیمی‌تر اما بدون پشتیبانی از ۵G را دارید.

ریلمی ۷ ۵G مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت؛‌ قیمت ۶،۶۰۰،۰۰۰ تومان

در ماه‌های قبل گوشی موتورولا جی ۵G پلاس یکی از بهترین گوشی‌ها در این رده قیمت بود اما در این ماه قیمت آن به حدی بالا رفت که دیگر ارزش خرید چندانی ندارد و جای آن را ریلمی ۷ گرفته است. چیپست این گوشی، میان‌رده قدرتمند Dimensity 800U است که با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. این گوشی همچنین از نمایشگر ۶.۵ اینچی با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. دوربین اصلی گوشی ۴ گانه شامل حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار ۸ مگاپیکسلی فوق عریض است اما روی ۲ دوربین دیگر با رزولوشن ۲ مگاپیکسلی که وظیفه عمق سنجی و ثبت عکس‌های ماکرو را دارند چندان نمی‌توان حساب کرد.

ریلمی ۷ باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و به حسگر اثر انگشت در فریم کناری مجهز شده است. این گوشی همچنین از شارژ سریع ۳۰ واتی و شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند. از دیگر مزایا باید به پورت‌ها و اسپیکر مقاوم در برابر نفوذ آب اشاره کرد. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی تنها ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر است و ارزش خرید به مراتب کمتری دارد.

شیائومی پوکو X3 Pro مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پوکو X3 پرو به چیپست اسنپدراگون ۸۶۰ مجهز شده که قدرتی در حد پرچمداران کمی قدیمی‌تر دارد و البته از نظر کوالکام یک میان‌رده قدرتمند به حساب می‌آید. این گوشی در ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی به بازار آمده است. X3 پرو از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی بهره می‌برد که از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و HDR10 هم پشتیبانی می‌کند. شیائومی حسگر اثر انگشت X3 پرو را به جای زیر نمایشگر یا قاب پشتی، در فریم کناری قرار داده است.

از مزایای این گوشی شارژ سریع ۳۳ واتی با امکان شارژ کامل در ۵۹ دقیقه، باتری پر ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی و اسپیکر استریو هستند. البته از وزن بالا (۲۱۵ گرم) نمی‌توان به راحتی گذشت. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این موبایل ۶،۳۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد و ارزش خرید آن کمی پایین‌تر است. اگر پشتیبانی از ۵G برایتان اولویت ندارد، در این رده قیمت، پوکو X3 پرو بهترین انتخاب است.

مشخصات

گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان

اگر برای خرید گوشی، تا ۱۰ میلیون تومان کنار گذاشته‌اید می‌توانید پرچمدارانی با چیپست‌های نسبتا جدید، پشتیبانی از ۵G و البته قیمت به صرفه را انتخاب کنید.

پوکو F3 5G مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت؛ ۹،۲۰۰،۰۰۰تومان

پوکو اف ۳ یکی از خوش‌قیمت‌ترین پرچمداران بازار است. این گوشی به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و +HDR10 مجهز شده است. قلب تپنده پوکو F3 چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ است که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۱۲۸ یا ۸/۲۵۶ گیگابایتی همراه شده است. از سایر مشخصات باید به دوربین پشتی ۳ گانه، اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت در قاب کناری، پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی و البته پشتیبانی از شبکه ۵G اشاره کرد. مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۱۰،۳۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

مشخصات

گوشی موبایل تا ۱۵ میلیون تومان

آیفون SE 2020‌ مدل ۱۲۸ گیگابایت؛ ۱۳،۶۰۰،۰۰۰ تومان

آیفون SE جدید به عنوان گوشی ارزان قیمت‌تر اپل، ترکیبی از آیفون ۸ و آیفون ۱۱ است و ابعاد جمع‌و‌جوری دارد. ظاهر این گوشی مشابه آیفون ۸ است و از حسگر اثر انگشت تاچ آی دی هم بهره می‌برد. نمایشگر آیفون SE‌ ۲۰۲۰ ابعاد ۴.۷ اینچی (با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل) دارد و بدنه، به لطف گواهینامه IP67 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

خوشبختانه اپل این گوشی را به A13 Bionic یعنی همان چیپست مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ مجهز کرده اما میزان رم، ۳ گیگابایت (به جای ۴ گیگابایت در آیفون ۱۱) است. آیفون SE‌ جدید با ۳ ظرفیت حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی تولید می‌شود. مدل ۶۴ گیگابایتی تنها حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر از مدل ۱۲۸ گیگابایتی است و مدل ۲۵۶ گیگابایت نسبتا کمیاب است.

مشخصات

گوشی موبایل تا ۲۰ میلیون تومان

اگر دوربین یک گوشی پرچمدار برایتان اولویت دارد باید در این رده قیمت به دنبال بهترین‌‌ها بگردید.

شیائومی می ۱۱i مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت ؛ ۱۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان

اگر یک گوشی پرچمدار با دوربین پیشرفته‌ ۱۰۸ مگاپیکسلی می‌خواهید، شیائومی می ۱۱i در این رده قیمت یکی از بهترین انتخاب‌ها است. البته در این گوشی، شیائومی تنها دوربین اصلی را در اولویت قرار داده؛ چرا که دوربین فوق عریض رزولوشن نسبتا پایین ۸ مگاپیکسلی دارد و خبری از زوم اپتیکال نیست. بیشتر مشخصات این گوشی از جمله ابعاد و وزن بسیار نزدیک به پوکو F3 است و برتری‌ها شامل چیپست قوی‌تر اسنپدراگون ۸۸۸ و دوربین اصلی می‌شود. اگر این موارد برایتان اولویت ندارد، پوکو F3 انتخاب به صرفه‌تری است. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و ارزش خرید پایین‌تری دارد.

مشخصات

گوشی موبایل تا ۳۰ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی S21 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۲۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان

 

گلکسی S21 5G به چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ (در برخی بازارها با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸) مجهز شده و با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. نمایشگر گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2X با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، +HDR10 و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت است و ابعاد ۶.۲ اینچی دارد.

از دیگر مشخصات این گوشی باید به گواهینامه استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، وزن مناسب ۱۶۹ گرمی، دوربین سه گانه با کیفیت (اصلی، تله‌فوتو و فوق عریض)، اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی اشاره کرد. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی گلکسی S21 5G با قیمت ۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اگر به دنبال گوشی بزرگتری هستید می‌توانید به سراغ گلکسی اس ۲۱ پلاس ۵G بروید. نمایشگر این گوشی ابعاد ۶.۷ اینچی دارد. اس ۲۱ پلاس همچنین به باتری پر ظرفیت‌تر ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و با حدود ۲۰۰ گرم وزن، نسبتا سنگین محسوب می‌شود. مدل ۸/۵۶ گیگابایتی ۲۵ میلیون تومان قیمت دارد و مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت نسبتا کمیاب است.

گلکسی اس ۲۱ اولترا 5G پیشرفته‌ترین گوشی از سری اس ۲۱ است که البته ابعاد بزرگ و وزن بسیار بالای ۲۲۷ گرمی دارد. مدل اولترا از نمایشگر ۶.۸ اینچی بهره می‌برد و دوربین پشتی ۴ گانه با حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. مدل ۱۲/۲۵۶ و ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی به قیمت ۲۸ و ۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسند و مدل ۱۲/۱۲۸ گیگابایتی کمیاب است.

سامسونگ گلکسی Note20 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

گلکسی نوت ۲۰ مدل ۵G نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارد. چیپست این گوشی مدل پرچمدار اگزینوس ۹۹۰ است که با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. دوربین سه گانه، حسگرهای اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در کنار ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم هیبریدی ۳ برابر و ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض را شامل می‌شود. گلکسی نوت ۲۰ به باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و ۱۹۲ گرم وزن دارد.

از مزایای این گوشی باید به مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار اشاره کرد. بین گوشی‌های سری نوت ۲۰ و سری اس ۲۱، با توجه به اختلاف قیمت، مدل‌های سری اس ۲۱ انتخاب بهتری هستند، مگر این که قلم اس‌پن سری نوت ۲۰ را ترجیح دهید و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و چیپست قدرتمند‌تر سری اس ۲۱ برایتان اهمیت نداشته باشد. مدل ۴G این گوشی تنها در ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۲۵۶ گیگابایتی تولید شده و حدود ۲ میلیون تومان قیمت پایین‌تری دارد.

اگر خواهان گوشی بزرگ‌تر با دوربین پیشرفته‌تر (اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی)،‌ رم بالاتر (۸ یا ۱۲ گیگابایت) و پشتیبانی نمایشگر از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز باشید می‌توانید به سراغ گلکسی نوت ۲۰ اولترا بروید. مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی گلکسی نوت ۲۰ اولترا ۲۳ میلیون تومان قیمت دارد و بقیه مدل‌ها نایاب هستند. مدل ۵G نوت ۲۰ اولترا با ظرفیت رم و حافظه داخلی ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی، ۲۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد و دیگر مدل‌‌های ۵G نایاب هستند.

آیفون ۱۲ مدل ۱۲۸ گیگابایت؛ ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۱۲ نمایشگر ۶.۱ اینچی سوپر رتینا XDR دارد و از HDR10 پشتیبانی می‌کند. بدنه آلومینیومی-شیشه‌ای، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (به لطف گواهینامه استاندارد IP68)، چیپست A14 بایونیک اپل در کنار ۴ گیگابایت رم، دوربین اصلی دو گانه، Face ID، وزن ۱۶۴ گرمی و باتری ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعتی از دیگر قابلیت‌های این گوشی هستند.

آیفون ۱۲ در سه ظرفیت حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار شده. مدل ۲۵۶ گیگابایتی ۳۲ میلیون تومان قیمت دارد و مدل ۶۴ گیگابایتی کمیاب است.

آیفون ۱۲ مینی مدل کوچکتری از سری آیفون ۱۲ است که نمایشگر کوچکتر ۵.۴ اینچی دارد و وزنش تنها ۱۳۵ گرم است. این گوشی همچنین ظرفیت باتری ۲۲۲۷ میلی‌آمپر ساعتی دارد. از نظر بقیه سخت‌افزارها، آیفون ۱۲ مینی تفاوت چندانی با آیفون ۱۲ ندارد. مدل ۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. مدل ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی کمیاب است.

آیفون ۱۲ پرو در مقایسه با آیفون ۱۲، بزرگ‌تر است و فریم مقاوم‌تر فولادی دارد. رم این گوشی هم در مقایسه با مدل‌های ۱۲ و نیز مینی بالاتر است و به ۶ گیگابایت افزایش یافته. دوربین، سه گانه است و به یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال دو برابری در کنار یک سنسور لایدار مجهز شده است. ظرفیت باتری این گوشی ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعت و وزن‌ش ۱۸۹ گرم است که کمی سنگین محسوب می‌شود.

آیفون ۱۲ پرو با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۳۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل ۲۵۶ گیگابایتی ۳۵ میلیون تومان قیمت دارد. مدل ۵۱۲ گیگابایتی نایاب است.

آیفون ۱۲ پرو مکس در مقایسه با مدل پرو نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی دارد و دوربین تله‌فوتو آن زوم اپتیکال ۲.۵ برابری را در اختیارتان می‌گذارد. آیفون ۱۲ پرو مکس با وزن ۲۲۸ گرمی سنگین محسوب می‌شود. ظرفیت باتری این گوشی ۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعت است. برای خرید مدل ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی باید ۳۴ و ۳۸ میلیون تومان و برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۵۰ میلیون تومان کنار بگذارید.

مشخصات

 

اگر برای خرید گوشی موبایل نیاز به راهنمایی‌های بیشتر دارید سوالاتتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

dante

نویسنده سایت

→ خواندن مطلب قبلی

شرکت Dell از اولین مانیتور ۱۴ اینچی قابل حمل خود رونمایی کرد

خواندن مطلب بعدی ←

اپل واچ سری ۷ در نسخه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری از راه می‌رسد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.