بی ام و M5 CS منهارت با قدرت ۷۸۸ اسب بخار معرفی شد

تیونر مشهور آلمانی منهارت پرفورمنس، جدیدترین محصول خود را براساس بی‌ام‌و M5 CS معرفی کرد. منهارت چهره‌ی M5 CS را تغییر داده و قدرت پیشرانه را به ۷۸۸ اسب بخار رسانده است.

بی‌ام‌و M5 CS سریع‌ترین محصول خودروساز بایرنی است؛ چند روز پیش، صحت این ادعا در آزمایشی ثابت شد؛ اما آیا M5 CS استثنایی، پس از افتادن به دست تیونری قدرتمند، سریع‌تر می‌شود؟ منهارت پرفورمنس به‌تازگی از پروژه‌ی MH5 GTR رونمایی کرد. آن‌ها پروژه‌ی خاص خود را با کار روی پیشرانه M5 CS شروع کرده و خودرویی خاص را براساس M5 CS ساخته‌اند.

مهندسان، قدرت و گشتاور MH5 GTR استثنایی را با استفاده از جعبه‌دنده‌ی قدرتمند MHtronik و ورودی‌های هوای کربنی منهارت افزایش داده‌اند؛ بنابراین پیشرانه‌ی هشت سیلندر توئین توربوشارژ بی‌ام‌و، به‌جای قدرت ۶۳۵ اسب‌بخار و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور کارخانه، ۷۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۹۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که ارتقاء بزرگی نسبت به مدل کارخانه‌ای است و باید MH5 GTR رکورد صفر تا ۱۰۰ و ۲٫۸۱ ثانیه‌ای M5 CS را چند دهم بهبود ببخشد.

کار منهارت با انجام تغییرات مزبور به اتمام نمی‌رسد. آن‌ها دستی به چهره‌ی بیرونی M5 C5 کشیده و دوباره آن را طراحی کرده‌اند. اکنون خودروی سریع بی‌ام‌و به نظر سیاه است و ظاهری تیره رنگ دارد. این خودرو با پوششی موسوم به نور مهتاب، ملبس به لایه‌ای نازک و پلاستیکی و ترکیبی از آبی تیره‌ی براق و متناقص با عناصر خاکستری مجموعه‌های پیشین منهارت تزئین شده است.

در مسیر طراحی چهره‌ی MH5 GTR، تزئینات طلایی رنگ کارخانه‌ای M5 CS حذف شده‌اند. همچنین رینگ‌هایی با آلیاژ سبک از نوع Y-spoke در اندازه‌ی ۹x۲۱ در جلو و ۱۰٫۵x۲۱ در عقب قرار گرفته و در درون گلگیرهایی منحصربه‌فرد می‌چرخند. با توجه به نکات فوق، ابعاد لاستیک‌های نصب شده در MH5 GTR منهارت، 295/30ZR21 و  275/30ZR21 است. اسپیسرهای اضافی بر محور جلو نصب شدند تا به این ترتیب از تراز بودن لاستیک یا چرخ‌ها در سطح افقی اطمینان حاصل شود.

شاسی ارتقاء یافته و در این بخش از فنرهای کویل و سیستم تعلیق KW با امکان کاهش ارتفاع استفاده می‌شود و به‌همین خاطر عملکرد بهتری در هنگام عبور از پیچ‌ها شاهد هستیم. با توجه به این نکته که افزایش قدرت، مساوی با صدای بیشتری است؛ از یک اگزوز افترمارکت هم استفاده می‌شود.

اگزوز مزبور شامل چهار لوله‌ی خروجی در عقب با روکش سرامیکی یا کربنی سفارشی ۱۰۲ میلی‌متری بوده و از سیستم اگزوز مخصوص cat-back همراه با شیر کنترل استفاده می‌کند. سیستم cat-back و مبدل‌های کاتالیزوری ۲۰۰ سلولی HJS، جایگزین لوله‌های OPF-Delete شده و فیلتر OPF/GPF فقط در نمونه‌ی صادراتی در دسترس است.

همچنین منبع اگزوز منهارت همراه با شیر کنترل اتوماتیک و تأیید EC در دسترس خواهد بود. علاوه‌بر‌این، در حال حاضر به دلیل افزایش سطح عملکرد، منهارت بدنبال تأیید سازمان دیدبانی فنی یا توف (TÜV) است.

منهارت قیمت مدل مزبور را اعلام نکرده و با توجه به اینکه M5 CS در نسخه‌ی پایه با قیمت ۱۴۲ هزار دلار فروخته می‌شود؛ مطمئناً MH5 GTR حدود ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارد. این خودرو در نمایشگاه IAA Mobility مونیخ ۲۰۲۱ حضور خواهد داشت.

dante

نویسنده سایت

→ خواندن مطلب قبلی

هواوی در سکوت خبری از 12 EMUI رونمایی کرد

خواندن مطلب بعدی ←

تمام برندهای تجاری بزرگ موبایل به جز اپل با مشکل کمبود چیپ مواجه هستند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.