سامسونگ ظاهرا روی نسخه جدیدی از گلکسی زد فولد با نمایشگر رول شونده کار می‌کند

سامسونگ به تازگی گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ را معرفی کرده است. با این وجود پتنت جدید غول فناوری کره جنوبی نشان می‌دهد که این شرکت ظاهرا روی توسعه نسخه دیگری از گلکسی زد فولد کار کند که نمایشگر رول شونده خواهد داشت.

سامسونگ پتنت جدیدی را برای گوشی تاشویی ثبت کرده است که از یک نمایشگر رول‌شونده بهره می‌برد، یعنی نمایشگر را می‌توان به بیرون کشید. همچنین طراحی‌های مختلف این گوشی مفهومی نیز ارائه شده است که نحوه کار آن را نشان می‌دهد. در تصاویر ارائه شده گوشی شبیه به گلکسی زد فولد ۳ را می‌بینیم که دارای طراحی تاشو داخلی با پنل اصلی بزرگی است. با این حال، LetsGoDigital از این دستگاه به عنوان Galaxy Z Fold & Roll یاد کرده زیرا داران نمایشگر رول‌شونده است.

هرچند طراحی کلی آن شبیه به گلکسی زد فولد ۳ است، نمایشگر قابل رول‌شونده آن باعث می‌شود که از سایر گوشی‌های تاشو دیگر موجود در بازار متمایز شود. سامسونگ دو نسخه از این دستگاه را ثبت کرده است که در مدل اول نمایشگر رول می‌شود و با تا شدن دستگاه از سمت راست گسترش پیدا می‌کند. در مدل دوم نیز نمایشگر هنگام تا شدن از سمت چپ گسترش پیدا می‌کند.

به بیان ساده، این دستگاه برخلاف گلکسی زد فولد ۳ دارای نمایشگر خارجی نیست، با این وجود نمایشگر گسترده آن می‌تواند عملکرد یکسانی را برای کاربران ایفا کند.

هر چند عملکرد اصلی این نمایشگر کوچک و هدف سامسونگ از آن دقیقا مشخص نیست، اما احتمالا غول فناوری کره‌ای از آن به عنوان روشی ساده برای بررسی نوتیفیکیشن‌ها و سایر اطلاعات کلیدی مانند زمان بدون نیاز به باز کردن کامل گوشی ارائه می‌کند. البته به خاطر داشته باشید که تمام موارد اشاره شده در این گزارش به یکی از پتنت‌های سامسونگ مربوط می‌شود. بنابراین برای تایید چنین دستگاهی باید منتظر ارائه اخبار رسمی از سوی سامسونگ باشیم.

dante

نویسنده سایت

→ خواندن مطلب قبلی

اپل واچ سری ۷ در نسخه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری از راه می‌رسد

خواندن مطلب بعدی ←

هواوی از گوشی میان رده نوا Y60 رونمایی کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.