مایکروسافت با Windows Update سازگاری سیستم با ویندوز ۱۱ را به کاربران اطلاع می‌دهد

ویندوز ۱۱ تا پیش از پایان سال جاری میلادی منتشر می‌شود و مایکروسافت تا به امروز چندین بار پیش‌نیازهای این سیستم عامل را تغییر داده. کاربران برای اطلاع از سازگاری سیستم‌شان با ویندوز ۱۱ می‌توانند از اپ PC Health Check استفاده کنند، با این حال ظاهرا در آینده خود ویندوز ۱۰ هم می‌تواند از طریق Windows Update چنین موضوعی را به کاربران اطلاع دهد.

اگر بخواهید بطور رسمی و بدون هیچ مشکلی ویندوز ۱۱ را روی سیستم‌تان نصب کنید، باید به پردازنده‌های نسل هشتم و جدیدتر اینتل و پردازنده‌های رایزن ۲۰۰۰ شرکت AMD و نسل‌های جدیدتر دسترسی داشته باشید. البته ردموندی‌ها اخیرا از پشتیبانی از برخی پردازنده‌های نسل هفتم مانند سری Core X و سری Xeon W به همراه Core i7-7820HQ هم خبر داده‌اند.

با توجه به چنین محدودیتی، بسیاری از محصولات به آن دسترسی پیدا نمی‌کنند، حتی برخی دستگاه‌های سری سرفیس خود مایکروسافت. هرچند امکان نصب دستی فایل ISO سیستم عامل جدید ردموندی‌ها وجود خواهد داشت، با این حال این کمپانی احتمالا برای دستگاه‌های غیرسازگار هیچ بروزرسانی منتشر نمی‌کند.

در حال حاضر برای اطلاع از سازگاری سیستم‌تان با این نسخه از ویندوز باید از ابزار PC Health Check استفاده کنید. با این حال در کانال پیش نمایش ویندوز، مایکروسافت پیامی اضافه کرده که پشتیبانی سیستم از ویندوز ۱۱ را مشخص می‌کند.

همانطور که در اسکرین شات بالا می‌بینید، این پیام به کاربر می‌گوید سیستمش با ویندوز ۱۱ سازگار است:

«خبر عالی – کامپیوتر شما حداقل سیستم موردنیاز ویندوز ۱۱ را دارد. زمان ارائه این سیستم عامل به شما می‌تواند متفاوت باشد و ما آن را برای شما آماده می‌کنیم. برخی قابلیت‌های ویندوز ۱۰ در ویندوز ۱۱ در دسترس نخواهند بود. شاید اپ‌ها و قابلیت‌های اضافی داشته باشد.»

در زیر این پیام لینکی برای راهنمایی بیشتر به چشم می‌خورد. مایکروسافت در حال حاضر این پیام را برای آزمایش‌کنندگان نسخه جدید ویندوز ۱۰ در کانال پیش نمایش ارائه می‌کند. انتظار می‌رود چنین قابلیتی در آینده با انتشار نسخه رسمی و پایدار بروزرسانی ۲۱H2، در اختیار تمام کاربران قرار بگیرد.

اگر سیستم‌تان با ویندوز ۱۱ سازگار نباشد، در Windows Update چنین موضوعی به شما اطلاع داده خواهد شد.

dante

نویسنده سایت

→ خواندن مطلب قبلی

واتس‌اپ پذیرش سیاست اشتراک‌ داد‌ه‌ها با فیسبوک را برای کاربران عادی اختیاری می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

پیراهن هوشمندی که با الیاف نانولوله کربنی ضربان قلب را پایش می‌کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.