ساعت هوشمند فسیل Gen 6 با تراشه اسنپدراگون +Wear 4100 معرفی شد

فسیل از جدیدترین ساعت هوشمندش با سیستم عامل Wear OS رونمایی کرد. این ساعت هوشمند که در مدل‌های ۴۲ و ۴۴ میلی‌متری وارد بازار می‌شود، فسیل Gen 6 نام دارد و با وجود طراحی مشابه با نسل گذشته، عملکردش بهبود چشمگیری داشته است.

سری فسیل Gen 6 اولین ساعت‌های هوشمندی هستند که از تراشه اسنپدراگون +Wear 4100 بهره می‌برند که تفاوت اصلی‌اش با ۴۱۰۰ استاندارد، یک تراشه کمکی همیشه روشن کمکی است. این پردازنده کمکی باعث روشن شدن سریعتر نمایشگر، نظارت پیوسته روی ضربان قلب، ردیابی خواب، گام‌شمار و سایر فعالیت‌ها جدا از پردازنده اصلی می‌شود.

به گفته کوالکام، این پردازنده در مقایسه با تراشه Wear 3100 تا ۸۵ درصد عملکرد بالاتری دارد و ۲۵ درصد هم مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. بنابراین فسیل شارژدهی ۲۴ ساعته را برای ساعت‌های هوشمند جدیدش وعده داده که البته با غیرفعال کردن برخی قابلیت‌ها تا چند روز دوام می‌آورد.

فسیل Gen 6 از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند که ۸۰ درصد ظرفیت باتری را در مدت ۳۰ دقیقه شارژ می‌کند. بنابراین می‌توان با مدت کوتاهی شارژ، برای ساعت‌ها از آن استفاده کرد.

سنسورهای این ساعت‌های هوشمند بهبود چشمگیری پیدا کرده‌اند که برای مثال می‌توان به سنسور سنجش ضربان قلب جدید به همراه سنسور SpO2 اشاره کرد.

سایر قابلیت‌ها تغییری نکرده‌اند و این محصول همچنان در نسخه‌های ۴۲ و ۴۴ میلی‌متری روانه بازار می‌شود. این ساعت‌های هوشمند از سه دکمه بهره می‌برند که دکمه میانی قابل چرخش است. کاربران به نمایشگر ۱.۲۸ اینچی لمسی با تراکم پیکسل ۳۲۶ پیکسل بر اینچ، ۱ گیگابایت رم و۸ گیگابایت حافظه داخلی دسترسی پیدا می‌کنند. علاوه بر این، با اسپیکر، میکروفن و موتور ویبره هم روبه‌رو هستیم.

در بخش ارتباطات، این ساعت هوشمند به بلوتوث ۵.۰ LE، وای‌فای، GPS و NFC مجهز شده و همچنین از شتاب‌سنج، قطب‌نما و ژیروسکوپ هم بهره می‌برد. این ساعت‌های هوشمند با Wear OS 3 هم سازگارند که سال آینده میلادی برای آن‌ها منتشر می‌شود.

پیش فروش فسیل Gen 6 از امروز با قیمت ۲۹۹ تا ۳۱۹ دلار شروع می‌شود و از اواخر ماه آینده میلادی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

dante

نویسنده سایت

→ خواندن مطلب قبلی

Czinger 21C در کالیفرنیا معرفی شد؛ فراتر از یک ابرخودرو

خواندن مطلب بعدی ←

کاهش 50 درصدی واردات موبایل‌های شیائومی به کشور در مرداد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.