درآمد ۱۱.۲ میلیارد دلاری گوگل از پلی استور در سال ۲۰۱۹

بر اساس اسناد دادگاه، گوگل در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۱.۲ میلیارد دلار از پلی استور درآمد کسب کرده و این اولین باری است که دید روشنی از نتایج مالی این سرویس گوگل منتشر می‌شود.

دادستان کل ایالت یوتا و ۳۶ ایالت دیگر از گوگل و پلی استور به دلیل نقض قوانین ضد انحصار شکایت کرده‌اند. آن‌ها در پرونده اخیر خود اعلام کر‌ده‌اند که سود ناخالص این غول جستجوی اینترنتی از پلی استور در سال ۲۰۱۹ حدود ۸.۵ میلیارد دلار بوده و ۷ میلیارد دلار درآمد عملیاتی نیز داشته است.

ارقام ارائه شده شامل فروش اپلیکیشن‌ها، خریدهای درون برنامه‌ای و تبلیغات پلی استور می‌شود. گوگل به رویترز اعلام کرده: «این داده‌ها برای بد جلوه‌ دادن کسب و کار ما در یک پرونده بی‌اساس مورد استفاده قرار گرفته‌اند.» این شرکت و متهمانش در پرونده جداگانه دیگری اعلام کردند که برای دادگاهی در اواخر سال ۲۰۲۲ در مورد عدم استفاده گوگل از قدرت انحصاری خود آمادگی دارند.

باید به این نکته توجه کرد که گوگل در جلسه اعلام درآمد فصلی خود، درآمد گوگل پلی را با سایر سرویس‌ها اعلام می‌کند و درآمد تبلیغات استور خود را به عنوان بخشی از یک دسته بزرگ حساب می‌کند.

از طرفی دیگر وکلای دادگستری و توسعه‌دهندگانی مانند اپیک گیمز به صورت جداگانه از گوگل شکایت کرده‌اند و مدعی‌اند که سهم ۳۰ درصدی گوگل برای هر کالای دیجیتالی که در پلی استور به فروش می‌رسد، سود هنگفتی برای آن‌ها ایجاد می‌کند. آن‌ها با اعلام این موضوع که هزینه گوگل بسیار زیاد است و این موضوع سود توسعه‌دهندگان را کاهش می‌دهد، خواستار تنظیم مجدد سیاست‌های گوگل شده‌اند.

با این وجود گوگل استدلال می‌کند جایگزین‌هایی برای استور و سیستم‌های پرداخت گوگل وجود دارد، اما به عقیده منتقدان این روش‌های جایگزین غیرممکن است و گاهی مسدود می‌شوند. ماه جاری اپیک گیمز اسناد دیگری را ارائه کرده بود که عنوان می‌کرد گوگل به دلیلی با دور زدن پلتفرم پلی استور موافقت نمی‌کند که به دنبال سود ۱.۱ میلیارد دلاری است.

dante

نویسنده سایت

→ خواندن مطلب قبلی

قیمت سری آیفون ۱۳ افشا شد

خواندن مطلب بعدی ←

طرح مفهومی جنرال موتورز با نصب نمایشگر روی فرمان برای خودروهای آینده معرفی شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.